Valentine's Day

Det var singlarnas afton och jag hade bjudit hem C på en äkta helkväll med middag och utgång, och det blev det verkligen. Så sitter man här nu, otroligt seg och helt klart nöjd med gårdagen. Ja eller delar utav den iaf. C, jag och Polackerna startade upp i min lägenhet, mojitos, jägermeister, redbullvodka och öl. En faslig och dödlig blandning. Efter en rejäl förfriskningsomgång begav vi oss ner i stan för utgång, siktade på en nattklubb och hamnade på en pub, men inte var vi olyckliga. Det var en dansk herre som lurade in oss, någon som skulle komma att bli mitt ragg för kvällen. Det dansades och drack, fick drinkar utspillda på sig och återbetalades i cider. När puben stängde vid fem drog vi vidare till nästa ställe. C och hennes tidsfördriv hade stuckit iväg tidigare än mig och mitt, så vi fick ta en taxi och hitta till puben med samma namn som C. Polackerna drog hem till Malmö och kvar var vi två tjejer i ett hav utav fulla danskar. En kort stund efter att vi hamnat på den nya puben var det dags att dra hem, jag med min herre och C med sin, och det var nog en natt att minnas, om jag kunnat. Det enda jag faktiskt minns är en gudomlig tunga, resten är borta, och jag minns endast klockan som stod på halv nio och ljuset som kom in genom persiennerna. Då var jag verkligen trött. Kort därefter ringde C och meddelade att hon var påväg till mig och strax dök hon upp i min lägenhet. Vi satte igång en film och halvsov på soffan medan vi väntade på att min sängockupant skulle vakna till liv. Vid tolv var han vaken och då blev han vänligt utkastad så att städningen och diskningen kunde påbörjas. Min mamma och lite andra kommer nämligen på besök idag. Nu när allt är klart har vi återigen hamnat i soffan med en film, kropparna skriker efter pizza men det är inte lönt att beställa när vi bjuds på fika om en timme.

- I som nu längtar efter ett stort glas mjölk och en varm säng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0