Studentveckor = Booze, sex, rock 'n roll

Kanske inte just i den ordningen, men oftast. Ja för ett år sedan var C och jag odrägligt fulla i två väldigt viktiga veckor, nämligen studentveckorna. Nu är dom återigen tillbaka, fast denna gången är vi veteranerna som redan sprungit ut på scenen och sjungit studentsångerna. I fredes var det Tummelisas tur att bli nybakad student, och jag var såklart där. Stående på första parkett fick jag se henne hoppa, skrika och gråta utav lycka. Dock kunde man inte alltid skymta henne eftersom hon är mer eller mindre en tumme hög, ja eller sådär två, tre huvuden kortare än mig (inga klackar den kvällen nä). Firandet hölls i hennes trädgård bland släkt och vänner, vi ungdomar hade vårt eget tält där vi spelade hög musik och söp oanständigt mycket. Vid ett tillfälle skulle jag svepa sex cider och en kille skulle hjula naken genom trädgården. Detta hände dock aldrig, till bådas fördel. Trots att mitt cidersvepande inte inträffade hann ett tiotal drickas ändå, och därefter kom Dooley's. Någonstans i dimman blev det ett halvhjärtat bråk med X-et, vet fortfarande inte hur det startades, och efter det blev suget efter sex väldigt stort. Vilken tur att Mekarn var uppe i stan och väntade på mitt sällskap. Så efter att ha druckit studenten full och klappat i takt till all möjlig musik som spelats, såg jag till att ta mig upp till centrum och hamna på ett BARcelona fullt utav vänner från alla håll och kanter. Mekarn såg till att jag inte söps under bordet och jag såg till att han fick en trevlig donna med sig hem - mig. No need to say what happened next ;)

- En I som verkligen älskar sommarsingellivet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0