Mysdag

Igår hade jag en riktigt skön mysdag, träffade han jag tog över lägenheten av, laxen, han skulle hjälpa mig köpa matbord, eller rättare sagt montera upp det. Vi körde iaf in till eslöv och köpte ett riktigt snyggt barbord, kommer hem, öppnar kartongerna och upptäcker att vi fått fel stolar med oss.. suck! Tillbaka igen och fick rätt stolar och även rabatt på bordet, nice! Kommer hem och börjar projektet, Laxen pluggar in en träplugg innan vi upptäcker att vi ska stoppa in en mojäng i hålet innan träpluggen.. försökte dra ut pluggen men det var fan omöjligt, så vi fick fara hem till laxen och hämta en tång, tillbaka till lägenheten och försöka dra ut träpinnen, utan resultat. Så vi fick köra tillbaka till laxen och han fick borra bort pluggen, men det löste sig och bordet kom upp, nästa projekt blev då stolarna, vars skruvhål jag pajja.. men det fixade sig till slut och både bord och stolar, som laxen också oljade, står nu i mitt kök :) Som belöning lagade vi mat, det blev pasta med räk och kräft blandning med grönsaker, vitlöksbröd och morotssallad, riktigt mys! Tittade alla fem harry potter filmerna och hade det almänt mysigt. Det är så skönt att ha en kilkompis som man kan göra sånt med, helt underbart!

- C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0